B2B Register

En B2B register er fundamentalt forskellig fra en søgemaskine, selvom det præsenterer også en liste over links til et bestemt emne. Søgemaskiner look for websteder på den hele B2B baseret på de søgeord, man har indgået, mens en B2B bibliotek har en angives beløbet af links, normalt angivet af ejerne af den tilsvarende websted, der er sorteret efter emne, normalt ikke mere end en eller to pr. websted , og altid refererer til hele webstedet, ikke blot undersider af det.
Mapper kan variere i størrelse og omfang, nogle kun beskæftiger sig med en lille mængde af emner eller er bestemt til et lille geografisk område, hvor så andre kan være meget store. Eksempler på o sidstnævnte er Yahoo! Register og åbne Directory Project (ODP), som er store og åbne for søgemaskiner og andre mapper til at bruge.
Der findes flere forskellige typer af mapper og hvordan de behandler notering. Nogle tilbyder deres service gratis, nogle kræver en en gang eller tilbagevendende gebyr, nogle lade endda dig bud eller betale for de bedste positioner i mappen. Nogle mapper, især de frie dem, sætte begrænsninger på deres programoversigter for eksempel de kunne gøre det umuligt for søgemaskiner at følge links bag notering. Derudover kan nogle kræver et link tilbage til mappen på hver side, de føjer til deres liste.
B2B directories dybest set fungerer som en telefonbog for internettet, alt hvad du behøver at vide er startadressen for mappen og hvad
du vil finde.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.