Coaching; Sprog af anerkendelse

Som hun skyndte sig gennem kontoret, Kacy Dillon, divisions direktør stoppet kort af Ian Brechin skrivebord, gav ham tegnet “thumbs-up” og sagde, “Great job, Brechin, du gjorde godt!” Hun drønede ud i retning af hendes næste møde forlader Ian lidt forvirret. Han kæmpede med dette nye edb-system og havde bare styrtede det for tredje gang her til morgen. Var hun ved at blive sarkastisk eller var hun henviser til de større aftale han havde lige lukket med hvad skulle være virksomhedens største kunde. ForhÃ¥bentlig den sidstnævnte!

Fra tid til anden kan du se eksempler hvor ledere fungere som tilskuere. Deres adfærd; ordene de bruger og deres kropssprog ville ikke være på sin plads på en fodbold eller baseball kamp. De ville blive siddende på tribunerne tygge på en hotdog, swigging en øl og råbe kritik på spillere (medarbejderne) i feltet. Der er meget lidt forbindelse mellem leder og personalet, andre end de tilfældigvis til at sidde i samme bygning.

Dette billede bruges til at fremhæve den gennemgribende forskel mellem manager som træner og manager som tilskuer. En coach fungerer individuelt med hver af de spillere, hjælpe dem med at overvinde tilbageslag og hindringer for fremskridt. De forstår hvordan deres spillere reagere på forskellige typer af motivation og hvordan deres familie liv og sundhed påvirke deres ydeevne.

De fleste af alle coaching er udført med meget jævne mellemrum. Du vente ikke til den store kamp at give dit råd til hold i den måde, som manager som tilskuer. Du virker rigtig tæt med alle i teamet til at forstå de styrker og svagheder ved dit forsvar og din strejkende før de skal afprøves under pres.

Sproget i Coaching

Tilskuer sprog er fuld af krav; “Gøre, gøre, gøre den næste ting.” Der er ingen tid eller plads til diskussion, eksperimenteren og Gud forbyde det, fiasko. Tilskuer ledere har brug for resultater og de har brug for dem nu.

En coach er væsentligt anderledes. Først og fremmest træneren er en integreret del af holdet; oftere fundet pÃ¥ feltet end i deres pels-foret office. Team sprog har tendens til at indeholde ordet “Vi” og du vil høre en blødere tone spørgsmÃ¥l “hvordan kan vi forbedre dette? Hvordan kan vi fÃ¥ til at ske hurtigere, mere præcist eller mere konsekvent? ” Det er et forhold mellem to voksne snarere end en kritisk forældre taler til et barn.

Ian Brechin medarbejder, Joanna Collins kom til hans undsætning med det nye computersystem. “Jeg har fundet nogle work-arounds, at undgÃ¥ at crashe systemet, lad mig vise dig.” Derefter, næsten som en eftertanke, tilføjede hun “Jeg hÃ¥ber, du indser hvordan stolte vi alle er, at du lukket Grossman deal, du bliver nødt til at dele nogle af dine forretningshemmeligheder med resten af os.” Ian smilede, gad vide hvorfor Joannas stykke af anerkendelse syntes mere værdifuld end Kacy Dillon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *